luni, 23 ianuarie 2012

Intoarcerea la Lake View


Dupa cum spuneam acum cateva zile, desi nu mi-am propus sa joc biliard in vacanta asta atunci cand am vazut ca este concurs la Lake View mi-am dorit sa joc si eu, mi s-a parut o sansa buna sa joc contra jucatorilor din Constanta.   Drumul de vineri m-a obosit pana in Constanta , dupa ce nu iesisem o saptamana din complex. Am avut dureri mari la incheitura dreapta dar asta nu m-a impiedicat sa ma prezint sambata la concurs.
Vineri am fost relaxat dar sambata inainte de concurs atmosfera se schimbase,  si cred ca am avut putina presiune pe care mi-am creat-o singur.
Primul adversar important sunt mesele , ingrozitor de “rele”, in sensul in care buzunarele sunt foarte mici, aveam senzatia ca joc snooker. Dintr-un foc am pierdut mult din posibilitatile de exprimare pe masa , nu poti fura buzunarul si exista o singura linie pe care bila sa intre . In plus, loviturile cu efect lateral pe care le folosesc  des nu mergeau de nici o culoare.  Nesiguranta m-a facut sa nu mai vad unghiurile si bilele in buzunar.
Concursul a reunit la start 15 jucatori, bila 9, piramida dubla, primul la 7.  In primul meci m-am trezit condus serios de un jucator local, mai bun decat ma asteptam eu. Totusi la un moment dat a facut greseala pe care multi jucatori o fac si a crezut ca meciul este terminat. Mai ales la bila 9 asta e o chestie sinucigasa. Am inceput sa revin usor, usor iar el a cazut. In jocul decisiv , la 6-6 am castigat la 3 greseli. Jocul 2 am castigat usor, saracul baiat a dat numai din safe, intentionat sau nu, bilele au tinut evident cu mine. Incepea sfertul de finala. Am castigat primul joc si totul parea in grafic. Adversarul meu, tanar si nelinistit, si-a aratat calitatile cu 2 mese si 2 combinatii si pana sa imi dau seama eram veriga slaba la 1-4 :) Sincer are o lovitura extrem de buna si precisa, daca se va antrena vreodata serios la abordarea meciului si mental, poate deveni un jucator important.  Pe jumatatea celalta Steriu batuse tot si impreuna cu adversarul meci vorbeau de meciul lor urmator ( finala pe fata). Asta a fost sansa mea, mi-am dat seama ca a coborat garda, am luat timeout si am revenit cu alta atitudine. Eu am intrat in meci si pana sa isi dea el seama era 4-3, eu am fost tot mai concentrat si el a inceput sa fie mai nesigur. Am castigat toate jocurile ramase si meciul cu 7-4. Eram in finala pe fata cu Steriu, cred la momentul asta cel mai bun jucator din Constanta. Cred ca a evoluat mult de cand l-am vazut prima oara mai ales la abordarea jocului, foarte  serios , foarte implicat. Pana sa ma trezesc era 3-0 pentru el. N-aveam de gand sa renunt si am redus la 3-2. Aici am luat din nou controlul dar m-am lasat greu la 5 cu alba pe manta si l-am ratat. La 5-3 pentru el am mai avut o sansa sa raman in meci, am spart si runul parea perfect, focusul , controlul si ritmul au fost perfecte, am bagat multe bile grele. Cand am ajuns la 7, o clipa, doar o clipa m-am relaxat si l-am ratat, cea mai simpla bila din tot runul. Setul s-a incheiat 3-7.
Am asteptat apoi sa se curete intre ei cei de pe spate , si am jucat a doua semifinala cu Son, dupa ce a castigat greu la 7-6. A fost primul meci in care am avut Magic Rack, in restul zilei spargerea a fost execrabila, bilele nu se lipesc de loc si trebuia sa le pleznesti serios dar nu am putut datorita incheieturii. El a plecat bine, m-a condus apoi mi-am revenit si am inceput sa pun presiune, am jucat atent si la procentaj, safe mult si am reusit sa conduc 6-2. De aici s-a intamplat ceva ce nu am mai patit de mult, probabil namolul de aici m-a inmuiat de tot ... Am ratat combinatie si 9 in acelasi joc. Apoi cand Son a ratat si el si mi-a lasat 9 pe buzunar l-am bagat impreuna cu alba. De aici cascadorul rasului ( eu) n-a reusit sa il termine pe Son, cand mai erau 2-3 bile pe masa ratam inexplicabil, bile usoare, usoare. La 6-6 eram ca doi boxeri in ultima runda, ne-am predat randul la masa cu safeuri si ratari pana cand mi-a lasat pozitie la ultimile 2 bile si m-am salvat.
Urma finala cu Dinca Steriu si datorita formatului trebuia sa il bat de 2 ori ca sa castig. Am ratat de 2 ori si era deja 4-0 pentru el. Nu m-am dat batut ca de obicei am revenit la 4-3 si atunci meciul era relansat, intrase si la banuieli putin.  Am spart si am mers bine pana la 4 unde am ramas aproape drept, era langa manta cam 10 cm dupa buzunarul de mijloc. 5 era in partea cealalta de masa in diagonala, la fel aproape pe manta. Exista varianta sa dau follow si sa ies 2 mante dar la buzunarele astea nu m-am riscat. Am dat stop dar din pacate am ratat 5-ul taiat bila decisiva fiindca celelalte erau aproape pe buzunare. La 4-4 cred ca se juca altfel. Oricum bilele taiate mi s-au parut un cosmar toata ziua, le-am dat in orb pe toate, nu le-am simtit de loc. Am mai avut o tentativa sa raman in meci  jocul urmator, aproape am inchis masa dar am ramas masca la 8, bila a rulat  mai mult cu 1-2 cm. Am pierdut tot 7-3.
Cand am plecat spre Tekirghiol undeva la ora 22.00 ningea si viscolea intr-un mare fel am ajuns mergand cu 20-30 km la ora.
N-a fost cea mai buna zi pentru mine, dar m-am luptat si asta e cel mai important.  Am cunoscut jucatori pe care nu ii stiam destul de  buni, si ce m-a bucurat si mai mult 2-3 juniori promitatori care iubesc mult jocul. Steriu a confirmat dominand concursul. Am ajuns in finala din experienta, probabil ca executie am jucat undeva la 60% din potential, dar jocul mental m-a ajutat sa  raman in picioare. Mezzul de jump a mers fantastic, este cu siguranta cel mai bun tac de jump cu care am dat vreodata, atat de solid si sare, foarte , foarte usor. N-am ratat nici un jump si de multe ori am bagat si bila.

2 comentarii: