vineri, 10 octombrie 2014

Pasi mici

Nu am apucat sa scriu despre Sereno, dar o fac acum. Am schimbat
serviciul, si nu mai am asa mult timp. urasc sa scriu pe graba doar ca sa fac un articol cel putin cand vine vorba despre joc. Am ramas la fel de pasionat si probabil ca dupa fetita mea este cel mai bun lucru care mi s-a intamplat si mi se intampla. Aici gasesc de toate si intr-o lume ideala numai asta as face. dar cum nu e o lume ideala injcerc sa profit de putinul timp pe care il am pentru biliard si il pretuiesc mult mai mult. La concursuri de altfel sunt mult mai atent tocmaii pentru ca nu am jucat. 
Am tot cautat raspunsuri si solutii pentru a deveni mai bun, mai constant. Pentru ca urasc sa bat pasul pe loc. Dupa mine principala problema a majoritatii jucatorilor de biliard si a mea este ca nu stiu ce au de facut la masa. Adica ei vad iesiri si stiu jocul, dar eu vorbesc de lovitura in sine. Sunt foarte putini care au obiective la fiecare lovitura. Asta am incercat la ultimull turneu si chiar daca nu m-am calificat pentru duminica cred  ca la procentajul loviturilor undeva la 70-80 % au iesit asa cum am dorit eu. Pentru ca mi-am stabilit niste lucruri de facut pe care le urmaresc la fiecare lovitura. Acum nu trebuie  sa fie o lista intreaga, 2 poate 3 maxim chestii pe care sa le checkuiesti. 
Toti ne repezim sa facem masa, sa il batem pe ala ... dar cum am putea sa o facem daca nu jucand toate bilele serios ? pana la urma biliardul e foarte logic, trebuie sa vezi lovitura inainte ca sa poti vedea o linie de atac, ca sa te poti pozitiona pe ea si pe care sa lovesti curat si sa treci prin alba. 
Asa ca daca va intrebati de ce nu aveti constanta, de aia. Pentru ca nu abordati bilele la fel, pentru ca nu urmariti obiectivele principale la fiecare lovitura, pentru ca jucati meciul inainte de a face ce trebuie pe fiecare bucatica pana ajungi sa castigi meciul. Si atunci dai vine pe soarta, pe adversar pe public ... dar fii sincer cate bile ai jucat la ultimul turneu de care ai fost mandru ca ai facut tot ce depindea de tine ? Atunci asta trebuie sa fie obiectivul, cat mai multe bile jucate corect. 
Pana la urma devine foarte destresant, pentru ca dispare tensiunea meciului daca mergi cu pasi mici pe fiecare bila. Lasati rezultatul sa vina singur si nu i ncercati sa il impuneti cu forta. Nu merge sau daca merge vine din intamplare. 
daca vreti sa va indreptati catre biliard si sa il abordati ca sport, asta trebuie facut. 
La turneu am incercat la fiecare bila sa vizualizez linia de atac, pauza in spate la ultimul balans si sa trec cat mai  lung prin bila alba la fiecare lovitura. E foarte important sa pastrezi relatia cu bila obiect pana se incheie lovitura si sa dai unde ti-ai propus fara ca sa te mai gandesti la alte lucruri daca intra, daca nu intra ... Nu mai e problema ta, tu ai facut ce trebuia sa faci :) Mie mi se pare o chestie foarte reusita asta si mi-a placut ultimul turneu chiar daca am pierdut primul meci la Liviu Chiritoiu cu 7-5 si am avut ceva sanse dar am ratat un 10 si un 8 din cauza loviturii insuficiente. Am castigat cu elevul meu mai greu decat ma asteptam, un meci mai usor decat ma asteptam cu lupul Velicu si un derby de familie cu finul George, transat tot asa la mare lupta. Eu mi-am vazut de treaba si a lasat rezultatele sa vina singure.  Am pierdut calificarea la Adi Buzamet desi eram foarte obosit si lentilele sareau de pe ochi :) am tras de mine cat am putut si chiar am facut ceva mese la inceput care m-au satisfacut tocmai pentru ca toate bilele au fost jucate perfect. Am ratat bila 10 de 4-4 si de aici Adita a jucat admirabil si n-am mai avut ce face. 
Asa ca va provoc sa va ganditi la chestiile astea si voi si sa va analizati. daca vreti sa jucati mai bine, neaparat trebuie sa va ganditi ce aveti de facut la fiecare lovitura, nu iesiti ca recrutul cu pieptul gol si o bata impotriva tancului inamic. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu