luni, 6 aprilie 2015

Cum am ajuns pentru prima oara in finala unei etape de Campionat National si am castigat doua turnee la rand


 Dupa ce am vazut pentru prima oara masa de biliard,
m-am indragostit de acest sport si nu am mai putut sa renunt la el.  Mi se pare si astazi unul dintre cele mai grele sporturi din lume. Te lupti cu perfectiunea si ai minim 20 de variabile la fiecare lovitura.



La inceput am jucat doar cu prietenii, am devenit bun, iar apoi, din 2002 am inceput sa joc in Campionatul National. La scurt timp dupa asta am inceput sa am probleme cu ochii ( astigmatism si hipermetropie ) si a trebuit sa imi fac ochelari, pentru ca nu mai vedeam corect unghiurile.  Mai corect spus, ce vedeam eu era pe langa situatia reala, si cum in biliard conteaza si o jumatate de milimetru, aveam foarte multe ratari din cauza vederii.
Cu timpul dioptriile au crescut, la fel si astigmatismul, chiar daca purtam ochelari.
Pentru biliard mi-am facut o pereche de ochelari speciali, mai mari, ca sa pot vedea atunci cand ma aplec pe lovitura.  Se murdareau des, daca era umezeala se abureau, si tot asa, mici probleme care imi afectau performanta de jucator. Trebuia tot timpul sa ma asigur ca ii am la mine sau ca sunt curati.

Anul acesta m-am hotarat sa trec pe lentile, pentru ca citisem ca multi jucatori profesionisti cu probleme de vedere le folosesc, si am apelat la echipa de la Videt, oameni buni pe optica medicala, care mi-au recomandat lentilele de contact Biofinity torice de 1 luna. Nu mai purtasem niciodata lentile de contact. Lentilele sunt de ultima generatie, cu transfer mare de oxigen catre ochi. Adaptarea a durat undeva la una - doua saptamani pana s-a obisnuit ochiul sa focalizeze.

Acum totul este foarte usor, le port permanent ( si noaptea!) si cam o data pe saptamana le scot si le las peste noapte intr-o solutie speciala, luata tot de la Videt. Pentru un tip comod ca mine, este perfect!
La biliard am scapat de chinul pregatirii ochelarilor.

Imi amintesc ca pentru multe lovituri ma uitam prin marginea de sus a ochelarilor. Acum focalizez fara nici o problema si sunt pregatit oricand sa joc. Nu am avut probleme cu lentilele sa nu vad bine, ele sunt foarte moi si foarte usor de suportat pe ochi.
Desi le-am luat pentru a-mi imbunatati rezultatele la biliard, imi sunt utile si in viata de zi cu zi. Este mult mai comod sa fac aproape orice, si fac si sport mult mai usor.
De cand port lentile anul acesta, am ajuns pentru prima oara in finala unui turneu de Campionat National, am castigat doua turnee, iar jocul mi s-a schimbat in bine!
Sfătuiesc orice jucător de biliard să aibă grijă de ochii lui şi sa faca cel puţin o dată la 2 ani un control oftalmologic. 
 














Dragne Iulian
Jucator, instructor si blogger de biliard


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu