marți, 10 februarie 2009

Gadgeturi

Am comandat de pe Seybert 2 gadgeturi ce se presupune ca te ajuta sa iti imbunatatesti lovitura, nu erau foarte scumpe,cam 10 $, asa ca mi-am zis sa le comand.
Am reusit sa ma joc putin cu ele si uite ce cred despre ele :

Third eye trainer - inventat de un jucator nu foarte cunoscut, Joe Tucker, acesta spune ca foarte multi jucatori de fapt nu lovesc in centrul bilei atunci cand doresc o lovitura centrala, datorita conflictului intre cei doi ochi dintre care unul este dominant.Chiar daca ei cred ca lovesc acolo, de fapt lovesc intr-o parte, dar in ultimul moment creierul corecteaza directia, rezultatul fiind ca varful este trimis din lateral catre centrul bilei albe,cu o lovitura in diagonala. Astfel lovitura este inconstanta si introduce efecte ce nu pot fi controlate. Parerea mea este ca lovitura centrala este cea mai importanta din biliard pentru ca este punctul de referinta,de aici pleci sa lovesti mai sus, mai jos sau in lateral. Am vazut atatia practicanti de biliard care se avanta sa dea super efecte si nu stiu macar sa dea un stop, drept urmare e o confuzie foarte mare in capul lor si nu o sa invete jocul niciodata. Aici e ca la constructii, daca nu ai pus caramida de jos risti sa iti cada zidul in cap oricand. Anyway, am pus chestia asat ca o furca pe tac si am inceput sa lovesc. Ideea e ca atunci cand nu lovesti drept, lovesti cu laterarele bila alba si asa iti dai seama ca nu esti pe directia buna. Mai mult cu laterarele mai scurte o poti folosi si la jump, unde cred ca mai mult de 80 % din cei care o incearca, inclusiv eu, lovesc in diagonala si nu drept prin centru datorita pozitiei. Pentru incepatori este un instrument interesant si cred ca ii va ajuta, este chiar distractiv cred, si sigur veti atrage atentia. Concluzia, merita !!!Atentie insa ca poate lasa urme pe shaft, este mai indicat sa puneti o banda adeziva in locul unde prindeti dispozitivul pe shaft !!!

Stroke trainer - promovat de celebrul Buddy Hall ( nu sunt sigur ca el l-a inventat) este o chestie ca un tub ce se poate pune in mai multe pozitii, si ar trebui sa lovesti prin el fara a lovi marginile tubului. La inceput mi-a cam venit sa il arunc, ca e usor si cand lovesti in lateral se ridica de pe masa si tre sa il pui la loc mereu. Pana la urma m-am imprietenit cu el si e chiar dragut. Oricum e de incercat. Daca ma vedeti prin London, pot sa vi le imprumut, sa vedeti cum sunt.

Daca tot suntem la capitolul asta, mai am 2 chestii care sunt foarte utile, unul este o "gheara" de cauciuc, care se pune pe aproape orice suprafata plata, si poti sa iti pui tacul pe ea, sa nu il mai lovesti de masa sau de perete. Celelalt este ca un banut cu o forma rotunda in interior cu care poti face forma pastilei foarte usor.

4 comentarii:

  1. Auzisem si eu ceva asemanator cu utilajul ala... stii cum se face in Romania? Decat sa dai bani pe tubul ala dai in gatul unei sticle! Cam tot lucrul ala e!
    Lasand gluma la o parte ( desi este bine sa te antrenezi si la sticla ) iti dau mare dreptate atunci cand spui ca vezi multi care incearca efecte cand de fapt ei nu stiu sa dea pe centrul bilei... unul d-asta sunt eu! Ideea este ca daca nu incepi de mic sa joci corect si sa inveti lucrurile de baza de la o varsta frageda cu greu poti emite pretentii la biliard... Oricum in trusa de baza a unui jucator nu trebuie sa lipseasca obiecte de prelucrat varful tacului, de curatat shaftul si prosopul ( nu joci numic, il arunci si gata! :))) )...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord ca lucrurile invatate deja se schimba greu, insa niciodata nu este prea tarziu sa incepi lucrul asta.Nu e chiar imposibil daca ai o minte deschisa. In 2002 cand m-am inscris in campionat jucam de ceva timp si eram cam varza, nu invatasem mai nimic pentru ca nimeni nu imi aratase si informatiile erau practic inexistente pe atunci. Cu timpul am incercat sa acumulez informatii ( carti, meciuri video,jucatori ...) si chiar daca nu sunt campion mondial schimbarea este ca de la cer la pamant. Asta presupune sa te joci putin singur pe masa, sa experimentezi.
    Singurul inconvenient ar fi cu cat stii mai multe, cu atat iti dai seama ca nu poti invata totul niciodata :))))))))
    Cheia e sa te distrezi atunci cand joci, altfel ce ros mai are ???

    RăspundețiȘtergere
  3. Si aici iti dau dreptate... cum am mai spus joc de vreo 2 ani intr-un ritm de 2-3 partide pe lunam. Am plecat de la zero si progresele se vad ( acum mai inchid cate o masa, doua pe luna, fie ea cu break sau run ), jocul meu a crescut si important este ca ma simt excelent la masa... practic este momentul cand uit toate problemele existentiale si ma rup de toate pentru a savura jocul... ai dreptate si cand spui ca nu poti invata totul niciodata. Intradevar poti invata destule din tutoriale, vizionarea jocurilor dar fara practica la masa esti departe... ceea ce ma tine pe loc nu este vointa ci posibilitatile financiare ( tacul l-am luat beneficiind de o hotarare a companiei la care lucrez de a ne returna garantiile oprite in timp si astfel mi-am indeplinit un vis )... un pret de 18 lei ora in Constanta la un club cu mese Brunswick la un salariu de 1100 lei este cam prohibitiv dar atat cat pot incerc sa imi fac jocul sa creasca. Si iar iti dau dreptate... pana acum am jucat in 4 concursuri locale si desi nu am avansat in tururi superioare am cunoscut cativa jucatori mai buni cu care imi mai incerc sansele... am fost si in Bucuresti pentru cateva partide cu prietenii de pe un forum, a fost super. Cu alte cuvinte imi place sa ma invart printre cei care joaca biliard si savurez orice reusita, fie a mea fie a adversarului. Cu prima ocazie cand ajung in Bucuresti sper sa ne intalnim la un joc...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur sa vad ca gandesti asa. Si pentru mine biliardul a fost de-a lungul timpului mai mult decat un simplu joc, este ca o alternativa la problemele lumii reale in care ma refugiez si unde imi gasesc linistea. Timpul este cel care imi lipseste si mie, ce n-as da sa fi fost la 18 ani cu timpul liber de atunci si mintea de acum !!!
    Ok pentru joc, anuntama cand vii pe aici.

    RăspundețiȘtergere