duminică, 13 septembrie 2009

Batranul, bilele si calificarea

Astazi am inceput bine concursul, increzator si in noul tac. Am castigat 7-2 desi n-am jucat extraordinar. Am jucat al doilea meci cu Turcoane, un jucator bun , care are victorii la cei mai buni jucatori atunci cand juca in campionat. Am stat bine astazi la capitolul concentrare, si am intrat in meci cu o masa si un break. La break am dat un 3 in manta si apoi in 7 ca sa il bag. Puteam sa joc si safe, dar uneori trebuie sa transmiti un mesaj adversarului cat si tie. Am avut grija in mod special la scoru asta si n-am mai ratat sa fac 3-0. Pana la 6-1 am jucat perfect aproape. Apoi am intrat din nou in scenariul clasic, in care raman fara benzina si s-a apropiat la 6-4. Deja incepuse sa imi sara mustaru, noroc ca mi-a lasat 4 bile pe masa si am terminat meciul. Asadar, urma meciul de calificare cu Edi. Stiam ca l-am mai batut, dar fiecare meci are istoria lui. Am pierdut primul joc dar nu m-am speriat. Am ramas concentrat, hotarat sa profit de orice sansa. Ratarile le-am uitat imediat si m-am gandit numai la meci. De cele mai multe ori am intrat in starea aia in care nu te mai gandesti la nimic, doar te pui si dai. La 4-3 m-a ajutat masa, o bila i-a iesit practic din buzunar ! Asa am ajuns la 6-3. Totul era bine, am ajuns si la masa, am bagat toate bilele. Pana la 8 si 9. N-am putut sa ma concentrez sa ies pe 9 bine, si m-am lasat taiat rau. M-am grabit si l-am lasat pe buzunar. De aici a inceput cosmarul. Urmatoarele 2 jocuri au avut acelasi scenariu !!! Iulica face masa, ajunge la 8, rateaza iesirea si lasa un 9 foarte greu pe care il rateaza ! Eram deja bulversat. Nu intelegeam ce se intampla, atunci cand ajungeam la 8 parca se lasa ceata si nu mai vedeam. nimic Frica de victorie sa fi fost ? La 6-6 m-am lasat pentru o combinatie dar am ratat-o de departe. Parca la bilele decisive cineva ma trage de mana ! Asa am reusit sa pierd un meci ce trebuia castigat. Doamne ce ganduri negre au urmat, nu va mai spun. Simteam sfarsitul si iesitul la pensie foarte aproape. Pana la urma m-am resemnat si am zis ca oricum trebuie sa imi joc sansa pe spate. Iliescu l-a scos pe Auras, si cred ca vroia sa isi ia revansa dupa ca l-am batut in finala de la bila 10. Insa eu am intrat montat si nu i-am dat nici o sansa, mai ales ca am avut cateva jocuri unde am ratat dar a ramas un safe urat pentru el, deci a tras si soarta cu mine putin. Asa ca s-a terminat 7-2, si acum mai aveam o sansa la calificare. Velicu l-a matrasit repede pe Tudor Daniel tot cu 7-2 si era foarte increzator, mai ales ca ma batuse saptamana trecuta. Intre timp am realizat ceva. Toti nouarii taiati pe care i-a ratat, am dat cu tacul sus , o lovitura impinsa. Mi-am adus aminte de la Auras, si de fapt asa dadeam si eu cu Z, cand aveam 9 taiat loveam efect lateral jos cu o lovitura ferma (daca taiam spre stanga, cu dreapta jos) taiam mai putin dar bila se duce din efect in buzunar. . Mie mi se pare mai simplu asa, si ceva foarte important este ca sunt sanse mari sa faca kick bila atunci cand dai fara efect in alba. Asa am dat cu Velicu si mi-a iesit. Mi se pare mai constanta lovitura asa, e mai usor sa tintesc in coltul buzunarului, lovitura este mai constanta si nu in ultimul rand alba evita buzunarul de mijloc si se duce pe manta superioara.
Pana la urma cu Velicu mi-a iesit totul bine, zeii biliardului m-au ajutat parca in compensare fata de meciul daruit lui Edi la ratarile mele cam ramanea safe. Am facut 6-1 jucand exact fara mila. Nu aveam de gand sa mai pierd si meciul asta ...... La scorul asta aveam 1,2 pe masa si combinatie 3 cu 9. Am dat neglijent la 1 si m-am lasat greu de tot pe 2. Am incercat cu manta dar n-a iesit si pustiu a inchis masa. Apoi s-a facut 6-3 si parca scenariul binecunoscut se prefigura din nou. Noroc ca a ramas o combinatie 1 cu 9 si de data asta n-am mai ratat. Asa am prins ultimul loc din ultima etapa de calificari.... Ma bucur ca s-a calificat si un junior acolo pana la urma.

3 comentarii:

  1. Felicitari Tataie 2 !

    Eu vorbesc de ultimul tren si tu il prinzi :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. modul in care se prezinta aceasta competitie (tari in bile, tari in gauri etc) nu are nicio legatura cu eleganta biliardului si snookerului. din pacate nu ai de ales in momentul in care doresti sa faci o transmisiune live si sa promovezi sportul in sine, pt ca sport.ro e singura varianta.
    tinand cont ca este un nou inceput pt biliard, cred ca este gresit modul de promovare. sa mergi 100% pe mana sport.ro este sinucidere pe termen lung.
    sa speram ca, odata cu infiintarea federatiei, nu se vor mai face compromisuri in ceea ce priveste construirea imaginii acestui sport minunat.
    oricum, jos palaria pt london club!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce sa faci daca asa se lucreaza pe la noi.Nu ai cum sa prinzi pe sticla fara sa sochezi cu ceva. Asa nimeni din tv nu da 2 bani pe biliard sau pe altele doar asa ca sa promoveze ideea de sport. Sper ca sa ia amploare fenomenul si atunci se pot pune conditii.

    RăspundețiȘtergere