vineri, 25 septembrie 2009

Experimente

Dupa ce am schimbat pastila am incercat sa fiu mai atent la fiecare lovitura. Acum ca m-am linistit cu tacul de joc pot sa ma concentrez la perfectionarea tehnicii. In ultimii ani atunci cand ma puneam pe bila, ma uitam direct la bila obiect si trageam. La ultima sesiune de antrenament am experimentat altceva. Dupa ce cobor in pozitie, la primele balansuri ma uit in bila alba in punctul in care vreau sa lovesc. Aici sunt cam 3 reglaje pe care le urmaresc, daca lovesc in punctul dorit pe alba, daca tacul se misca drept spre acelasi punct dupa cateva balansuri si incerc sa imi imaginez daca bila alba va lovi in punctul corect bila obiect ( la loviturile cu efect lateral, incerc sa simt si deflectia sau curba pe masa a bilei albe). La ultimul reglaj deja ma uit si spre bila obiect. Daca totul se simte ok, dau drumul la balans si trag cu ochii pe bila obiect. Si cel mai important, incerc sa stau pe lovitura pana se opresc bilele. Totul am facut foarte concentrat, foarte focusat vizual. Dupa o jumatate de ora imi cam obosisera ochii, insa procentajul reusitelor a crescut simtitor si parca simteam bilele mult mai bine. Cred ca trei reglaje sunt mai bune decat unul, dai mai multe informatii subconstientului. Mai incerc tehnica asta sa vedem cum merge.
Dupa cum am citit si in " Pleasures of small motions ", cu cat exersezi mai atent, mai profund o anume parte a jocului la antrenament, cu atat vei fi mai linistit in joc . Dupa autorul acestei carti ( cu care sunt cam de acord ), avem 2 parti ale creierului : una care executa automat lucruri pe care deja le avem in reflex si una care executa constient,in urma unui proces de gandire. A doua parte este limitata ca si capacitate de lucru reala. Cu cat mai multe calitati si reflexe sunt stapanite si executate automat, cu atat celalata parte este libera sa execute alte operatii. De exemplu, daca stapanim foarte bine loviturile si nu ne mai gandim tot timpul unde trebuie sa lovesti bila alba ca sa se duca intr-un anume loc, ramane loc destul pentru a te gandi la strategie sau sa gasesti solutiile cele mai bune pe masa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu