luni, 26 august 2013

Best of The East - polonezii la putere

Am ajuns vineri pe la 5 la competitie, prima organizata in Romania afara intr-un cort, de altfel in Europa s-au organizat mai multe turnee de anvergura in acest fel. Toate mesele cu postav Simonis nou, bile Aramith Pro TVm spatiu intre mese, locuri pentru jucatori, se pusesera la fiecare masa si locase din cauciuc sa iti rezemi tacul, spatiu delimitat de concurs ... 





Si a inceput lupta sa controlezi bilele. Pe postav nou trebuie sa joci mai lejer, fara sa fortezi nimic doar pe unghiuri. Umiditatea destul de mare intrucat a plouat cel putin sambata bine de tot. 
Sambata dimineata am cazut in grupa cu Fortunski ( a iesit pe 2 la sfarsit), Dan Moraru , Vulpe Andrei si cel mai tanar participant Iancu, de perspectiva zic eu tanarul.
Primul meci cu Iancu am castigat logic 5-0, urma polonezul. Incepe cu break. Sparg nu bag nimic masa el, dar .... baga alba la 10 ! 1-1 Si nu dadusem in bile. Sparge iar, iar break 2-1. Sparg, bag o bila, dau safe dar ramane si ma curata asta. Sparge el, se lasa masca la 4. Curat masa, cu ritm si mare incredere. 3-2 . Sparg bine, aveam o combinatie 1 cu 6 relativ simpla. De acolo se putea inchide masa, nu erau iesiri complicate. Si n-am focalizat bine. Ce diferenta uriasa cateva secunde in plus si o bagam. Am ratat si n-am mai dat au urmat masa si iar un break.
Intr timp Moraru se curata cu Vulpe de la 3-0 si 4-2 pentru el.  Meciul cu Moraru a fost de crize de nervi. Am inceput bine cu mese legate, el aflat sub presiune gresea. In loc sa iau avans dupa o masa complicata am ratat 10 usor de tot. Am simtit ritmul care trebuia si bilele foarte bine, dar cat de usor te poti distruge singur. Aveam podul cam firav langa manta si tot am dat asa in loc sa gasesc alta pozitie. Si ce dor ratarile astea ... Ti-ai dori sa dai inapoi. In fine am castigat 5-4 dupa ce am data 10 cu manta in cros sus. Moraru era eliminat dupa ce l-a batut si polonezul Trebuia sa il bat si pe Vulpita ca sa fiu sigur de calificare. Din pacate nu stiu ce s-a intampolat. Am facut cel mai prost meci de anul asta. Poate am crezut ca e usor meciul, nu stiu. El desi rateaza des e un jucator periculos, dovada ca s-a dus si in primii 16. Am rata 9 , 10 de 2 ori si am bagat alba de 15 ori tot setul. Avea 3-1 fac 3-3 chinuit de tot. la 3-3 o bulesc. La 3-4 bag alba. Vine el si face fault. Iesirea de la 8 la 9 bag iar alba !!! Jeese chiar am fost pilaf  
Poate am pus prea mare presiune pe mine, am jucat la un nivel ridicat in ultimul timp si imi doresc sa castig orice meci. Eu ma adaptez mai greu la conditii noi si poate de aia am fost furat mai mult de peisaj. De pe locul 3 mergeau 8 mai departe din cele 12 grupe si s-au tras la sorti. Am avut noroc ca am fost tras si am ajuns in primii 32.
In grupe rezultate notabile : Viziru il bate pe Babica !!! Poate cel mai bun jucator care nu s-a calificat sau unlucky loser este Surdea care mie personal mi-a placut foarte mult cum joaca si a pierdut la polonez 5-4 calificarea iar de pe locul 3 nu a fost extras la tragere  ... 

Mai urma un meci tot sambata primul tur din eliminarea directa.  Pic cu Raul si la ora 8 era deja frigut asa. Cu sansa asta eram ca un nou nascut si am jucat fara presiune. Sparg, fac push, da cu manta baga si curata masa. Apoi am intrat si curatat temeinic pana la 3-1 pentru mine. Am prins ritmul potrivit, fara lapsuri si am terminat toate mesele astea. La 3-1 desi am incercat sa ma controlez au venit gandurile despre victorie ... Si tare proaste sunt. iti strica ritmul foarte usor, te precipiti cautand victoria. Mi-a lasat un safe la 8 , vedeam putin din bila si sincer nu am stiut cum sa ii dau. Am incercat sa prind in spatele bile sa vina alba din manta spre 8 si sa il trimita in partea cealalta. Imaginea devenise cam neclara si l-am ciupit putin lasandu-l pe buzunar. Am mai gresit o data dupa un 6 greu trebuia doar sa bag 7 lung dar nu asa greu. Am dat cu retur in loc sa dau la mijloc si am bulit 7. A doua greseala mare. Face 4-3 el, la scorul asta prind masa si o inchid exact asa cum e frumos. Pentru momentele astea cand esti in control total vin la concursuri. parca toate eforturile merita sa te simti puternic chiar si pentru un meci. 4-4 si eram multumit de joc. Am spart prost, maxim un break daca a fost si ala nu mai tin minte. Raul prinde masa, se lasa prost pe 9 si il lasa pe buzunar ... fac 5-4 si iau timeout. Nu a venit foarte bine pentru ca eu eram pe val dar trebuia sa merg la toaleta.
Ma intorc face break, 5-5. bag alba la spargere , masa el 5-6. Sparge nu lasa dau push, ma lasa pe mine si las bila vizibila. masa el si totul era jucat. MI-a placut ca am iesit cu capul sus din turneu dupa un meci bun. 3 greseli mari care au facut diferenta pentru mine1 de executie si 2 tactice. La 3-1 trebuia sa il tin sub presiune mai mult. Spargerea m-a mancat. Am facut tacul mai usor inainte de turneu si nu mi-a iesit ... 
Tot sambata Borcan il bate pe Kercso, babken 7-6 cu Chiritoiu, iar ladany il macelareste pe babica in stil mare cu 7-3 !
Duminica primii 16 cel mai frumos meci din turneu Gandac a fost aproape sa il bata pe Sniegocki. In afara de

10 ratat la 2-2 nu am ce ii reprosa. S-a adunat de la 2-5 si l-a intors pe polonez. Mese dificile de tremuram eu pe margine :) La 6-6 polonezul de altfel norocos pe parcursul meciului la diverse bile resuseste jumpul si scapa doar cu cativa mm sa se lipeasca de o bila apoi termina masa. dar Ciprian ramane jucatorul meu favorit din Romania.


 Ladany il bate la 0 pe sosia lui Ovidiu Cristea :) Raul reuseste sa piarda cu un polonez de la 6-4 pentru el. La 6-5 face singura greseala majora si pierde 7-6. babken pierde de la 4-2 pentru el tot cu un polonez ...


In sferturi toti romanii pierd la polonezi, Ladany sovaitor, Braga o umbra, fara vlaga si covingere. Singurul Borcan n-ea mai dat sperante pierzand 7-5.






 4 polonezi in semifinale. Castigatorul Skoneczny a fost de departe cel mai impresionant polonez de aici, desi Fortunski m-a batut pe mine :) cat si pe Sniegocki
O lovitura atat de lejera, constanta atat ca balansuri cat si ca viteza. Mult pe unghiuri, joc spre centrul albei nu forta decat cand avea nevoie. Polonezii ne-au dat o lectie, desi au avut ceva soarta la unele meciuri este clar ca la capitolul atitudine si stiinta jocului avem multe de invatat de la ei. Un turneu interesant, de prestigiu organizat foarte bine de ATD si Mak Marketing. Nu trebuie uitat de sprijinul autoritailor locale si ale hotelului Alexandros. 


Urmeaza Constanta in weekend, fug la antrenament ! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu