marți, 25 martie 2014

Despre biliard

In ultimul timp
am inceput asa sa strang imaginea mea despre jocul de biliard si ce ar trebui sa urmaresc, si mai ales ce inseamna biliardul adevarat, pur. Cred ca asta trebuie urmarit. Un pic despre cei care folosesc cuvantul "stiu" in biliard. Dupa mine cel putin pentru toti jucatorii pana la nivel de top , "stiu" este un cuvant foarte, foarte periculos. Gandindu-ma la mine, consider ca nu stiu nimic 100% , dar incerc sa fac cat pot de bine. Ca sa asimilezi si ca sa fii bun in biliard, trebuie sa fii deschis , sa cuprinzi cat mai mult. Nu de multe ori discutand cu diversi jucatori, am constatat ca unele lucruri nu le-am bagat niciodata in seama si erau asa evidente si simple.
Nu exista final in acumularea cunostintelor din biliard. Exista un drum pe care mergem. Poti sa privesti doar inainte fara sa te gandesti daca mai poti imbunatati ceva, sau poti sa te mai opresti pe drum sa mai inveti de la alti calatori. Si niciodata nu considera ca esti mai destept decat altii. Asta se vede pe masa, rezultatele vorbesc. Cu cat esti mai deschis sa acumulezi spre esenta biliardului cu atat o sa incepi sa vezi chestii care te vor ajuta la joc. Mi-a luat 12 ani sa incep sa inteleg lucruri care erau acolo, dar nu puteam sa le vad. Sau poate am aflat la un moment dat, dar nu eram capabil sa le inteleg. Abia cand am hotarat ca nu stiu nimic si am luat-o din nou cu analiza jocului, sa inteleg mai mult ce se intampla si de ce, mi-am dat seama unde trebuie sa ne concentram si de ce trebuie sa ne bucuram mai mult daca facem lucrurile corecte pe toate loviturile decat daca castigam un meci cu 9 din spart. Cu ce te incalzeste ca ai castigat un meci cu bile ratate de adversar. Esti constient macar cate lovituri abordate corect ai avut ? Stii ce inseamna o lovitura abordata corect ? 
Pana la urma esenta biliardului cred eu consta in fiecare lovitura, asa cum corpul nostru sta in fiecare molecula componenta. Daca reusesti sa le abordezi la fel indiferent de adversar sau dificultate asta e tot. Presiunea e mult mai mica bila cu bila decat sa gandesti totul in mese sau si mai grav in meci. Sunt multi copii ai lui Strickland si pe la noi cu "lumea e impotriva mea". Sau "soarta". Ce imi mai place abordarea asta cu soarta. Adica tu te-ai concentrat 100%,ai vizualizat excelent lovitura, ai ales cea mai buna iesire, cel mai bun balans, si totusi ai avut ghinion ? Pai daca este asa poti sa fii multumit , nu nemultumit. Faci lucrurile perfect, nu poti avea ghinion la fiecare lovitura. aaaaa nu poti sa dai vina pe tine. Asta da si toti avem boala in sange. Ba a avut ala noroc, desi noi am inchis o masa din 5, dar la un anumit joc ala avut noroc frate. Venea Ovidiu cateodata si zicea ca a castigat un meci desi a jucat prost. Mie de pe margine mi se parea ca a jucat bine. Acum abia inteleg de ce zicea asa, si ce inseamna la el a juca prost. Si de aia este el  campion.
Sa nu credeti ca abordarea asta este usoara. Pentru ca e mai greu sa dai vina pe altceva cand incerci sa fii constient doar la ce ai tu de facut. Nu la ce se va intampla , daca se va intampla,. Nu poti da vina pe ghinion si nu te intereseaza ce se va intampla dupa ce lovesti. 
Hai ca am filozofat destul pentru azi spor la bile !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu