luni, 12 octombrie 2009

Constanta in biliard, rara avis ?

Am fost sambata sa ma joc dupa mult timp. Dupa prostia cu taiatul pastilei, mi-a cam disparut entuziasmul si parca nu aveam siguranta pe bile. Si atunci cand esti putin nesigur, parca nu mai vezi nici cum sa tintesti, cum sa iesi. In acest moment trebuie sa te agati de ceva sigur, acesta ar fi rutina la masa, asa numita " pre-shot-routine ". Asadar, lovitura incepe de sus, atunci cand ne uitam la bile. Decizia trebuie luata de sus. Mai simplu, avem o tinta de ales, o lovitura de executat si o viteza de imprimat. Odata coborat in pozitie, faci miscarile de incalzire, te opresti putin si tragi. In mod normal ar trebui sa lovim la fel toate bilele. Vazute asa, nu exista bile usoare sau grele. Exista doar punctul in care vrei sa trimiti bila alba. Daca lovim la fel toate bilele, capatam ritm. Cu cat avem mai mult ritm, cu atat loviturile devin mai naturale si intram in starea aceea, in care jucam pe pilot automat. Pare simplu, ce mare branza sa faci niste pasi la toate loviturile ? Totusi cateodata nu pot sa joc asa, poate sa ma conving ca pot sa joc si fara astea, din talent cum se zice. Lipsa de motivatie cred ca este de vina. Si poate modul in care am invatat biliard, doar jucand si fara sa construiesc de la inceput o lovitura solida. Daca as fi inceput biliardul invatand rutina loviturii cred ca ar fi devenit a doua natura mai usor. Asa, lupta este in continuare deschisa .....

2 comentarii:

  1. Iulian, cam ce-ai scris tu aici incerc si eu sa aplic, problema e cu ritmul, cateodata stau prea mult pe lovitura si pur si simplu imi pierd concentrarea, iar in alte situatii joc prea repede si cand ratez o bila usoara imi dau palme peste fata si-mi zic de ce n-am fost mai atent ... johnny walker ... keep walking

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, pai asta e cheia. Azi m-am jucat ceva timp si mi-am redescoperit lovitura. Cheia e sa stai la masa destul de mult timp. Trebuie sa utilizezi acelasi sistem de fiecare data. Si asa faci si un ritm constant.

    RăspundețiȘtergere