miercuri, 25 martie 2009

La London

Ieri am fost pe la London, sa joc putin bila 9. Am jucat cu un pustan la inceput si parca eram rupt, primul set mi l-a luat usor, apoi incet incet am revenit dar oricum am jucat destul de prost.Nu mi-a iesit nimic, niste ratari incredibile de parca abia incepusem sa joc. Apoi am jucat cu Calin 2 seturi, in primul el a jucat foarte bine pana la 4-1 cand a ratat 9, si uite asa am revenit si am luat setul, am facut chiar si un break si subit mi-a revenit increderea si am inceput sa joc mai bine, balansul a devenit mai lin, am inceput sa vad traiectoriile mai bine .... Chiar cand ma gandeam sa ma las, mi-a revenit increderea in mine LOL

Analizand mi se pare ca ceea ce m-a ajutat au fost miscarile de incalzire, la un moment dat am inceput sa fac decat 3 , dupa care trageam, asta mi-a dat ritm si constanta, cel putin asta am simtit eu.
Exista multe teorii care spun ca daca adopti o rutina la masa, o anumita desfasurare a evenimentelor inainte de fiecare lovitura, asta iti va da constanta, lucru cu care sunt partial de acord, in sensul ca asta ar trebui facuta la antrenament, astfel incat atunci cand joci totul sa devina instinctiv si nu sa incepi in timpul jocului sa reciti pasii. Mie cea mai interesanta mi s-a parut teoria numita 3-3-3, 3 etape fiecare cu 3 pasi :
1. Inainte de lovitura
1. Sa dai cu creta, sa te uiti la asezarea bilelor, sa analizezi masa
2. Decizia - Sa stabilesti unde si cum vrei sa lovesti bila alba, unde vrei sa ajunga .... Ajuta sa incerci sa privesti in minte cum se va desfasura lovitura ( ca un preview video )
3. Hotararea - esti convins si deplin hotarat ca decizia este una corecta. Daca nu crezi 100% in decizia ta, ai toate sansele sa ratezi lovitura.
2. Asezarea pe lovitura
1.Pozitionare - sa te pozitionezi pe directia loviturii
2. Coborare
3. Asezare - ultimile ajustari
3. Lovitura
1.Miscarile de incalzire - timp in care trebuie de asemenea sa fii atent la miscarea tacului, unde trebuie sa lovesti in bila alba, pana cand crezi ca totul e ok
2. Pauza - inainte de ultima miscare te concentrezi numai la lovitura
3. Miscarea finala - nimic nu se mai poate intampla, lasa bratul liber si trage.

Ei ??? Simplu ????
Pe vremuri incepusem sa folosesc aceste rutine si chiar ajuta, cel mai mare avantaj cred este ca tratezi toate bilele la fel, si astfel se evita foarte multe greseli la bile usoare.


2 comentarii:

  1. Da...corect numai ca la nivelul nostru(si am vazut si la jucatori profesionisti) rutina nu poate exista intocmai pe toate loviturile...De exemplu la o lovitura grea sa zicem ca faci intre 3 si 6-7 balansuri(asa ar fi indicat), insa la o lovitura usoara faci maxim 2-3 si executi in graba... ceea ce poate duce la pierderea concentrarii...Antrenamentul este cea mai buna solutie...

    RăspundețiȘtergere
  2. Deh, nu suntem roboti, altfel ar fi prea simplu.

    RăspundețiȘtergere