joi, 24 februarie 2011

Interviu Ioan Ladany

Prima oara l-am vazut la un concurs la Sibiu. Atunci era "Tipul ala din Lugoj" care juca bine. Ne-am intalnit la Nationalele din 2005 unde am pierdut si la bila 8 si la bila 9, e adevarat strans dar am pierdut ratand o bila sau 2 pe meci. Inca de atunci juca foarte bine. Un om de o sportivitate deosebita la masa, parca te trage si pe tine dupa el, prin concentrarea si perfectiunea cu care loveste bilele

Tac de joc  - Mezz
Tac de spart - BK 2
Tac de jump - Classic

Porecla : Robocop
Jucator preferat : Sandor Tot

Victorii la jucatori importanti : Darryl Peach, Imrad Madjid, Sandor Tot
A castigat ultimile 2 concursuri mari din tara : Cooper's 10 ball si Roman 10 Ball. A intrat in primii 16 la Open de Paris anul acesta in ianuarie. Alaturi de Babken este cel mai in forma jucator din Romania.

I : Cand ai vazut prima oara o masa de biliard ? Ce impresie ti-a facut ?
R: Prima oara pe la 16 ani, in Lugoj. De la inceput am simtit ceva special atunci cand am vazut bilele si masa, iar  jocul in sine m-a fascinat imediat.

I : Cum ai invatat sa joci biliard ?
R : Am invatat jucand mult, atat singur cat si cu alti jucatori. Nu am citit despre biliard, dar in timp am mai urmarit meciuri ale marilor jucatori.

I : Care a fost primul concurs oficial la care ai participat ?
R : Primul concurs oficial a fost la Sibiu cred 2004. Era totodata si prima oara cand jucam pe o masa mare, in Lugoj erau doar mese mici de bar.
(NR :iar grupa a fost una grea cu Toni si Babken, Toni si Ladany au mers mai departe )

I : Sunt diverse sisteme de ochire, punct, bila fantoma ... Tu pe care il folosesti ?
R : (Zambeste) Lovesc din experienta, nu folosesc nici un sistem.

I : Cum te antrenezi ?
R :  Nu obisnuiesc sa fac scheme pe masa, ma antrenez spargand si jucand. Daca este inaintea unui turneu ma antrenez la jocul specific. Cateodata ma mai antrenez daca simt nevoia la parti ale jocului care mi se par mai slabe sau la pozitii ratate in timpul meciurilor. Pe viitor ma gandesc sa ma antrenez special la spargere.

I : Ce le recomanzi tinerilor jucatori care vor sa se perfectioneze ?
R : Sa joace mult cu jucatori buni, sa invete unghiurile. Trebuie sa invete intai sa bage bile si apoi sa se gandeasca la iesiri. Ar mai fi cateva sfaturi asa generale : niciodata sa nu lovesti daca nu stii ce vrei sa obtii in urma loviturii iar atunci cand simti ca nu "se vede " bine lovitura, trebuie sa te ridici si sa te asezi din nou.

I : Care au fost cele mai importante victorii ? Dar cea mai grea infrangere ?
R : Pai cele mai importante are fi cele de la Paris din 2010 cu Peach si Madjid si cea cu Sandor Tot la Zagreb, Sandor fiind si jucatorul meu preferat. Infrangerea dezamagitoare tot la Zagreb a fost unde am pierdut in semifinala la Ivica Putnik.

I : Ce ti-ai dori pentru viitor ? Vei participa la Eurotour sau alte turnee mari ?
R : Imi doresc foarte mult sa castig un turneu international dupa ce am jucat 7 semifinale (NR : Paris Open, Trieste Open, Zagreb, Belgrad, Ungaria ...). Din pacate lipsa fondurilor ma impiedica sa plec la turneele mari.

O sa avem ocazia sa il vedem, la Tacul De Aur se vor transmite in direct meciuri incepand de sambata 26.02.2011

Un comentariu:

  1. Intre timp Ladany a castigat o etapa de la Tacul de Aur si si-a implinit visul castigand concursul international din Serbia

    RăspundețiȘtergere