marți, 16 iunie 2009

Teorie si concurs ....

Din pacate n-am reusit sa citesc prea mult din cartea The Inner Game of Tennis, insa din primele 2 capitole reies cateva aspecte : exista 2 emisfere ( euri cum le denumeste autorul ) . Eul 1 este cel care comanda, care dirijeaza iar al doilea este cel care executa. Atunci nu putem avea performanta dorita daca primul nu este complet tacut si sa il lase pe celalat sa actioneze in liniste. In principiu Eul 2 stie ce are de facut, si nu trebuie sa ii se zica inca o dat. Ex: e o lovitura grea, cam in unghi, ridica tacul putin ..... Atunci cand deschidem lumina in casa nu ne gandim la nimic, dar el stie ce muschi sa comande pentru a efectua actiunea.De obicei primul Eu incearca sa se bage in fata, sa isi aroge drepturile executiiilor reusite si sa critice fara restrictii : Ce tampit sunt ! Nu sunt in stare sa bag o bila ! Trebuie sa dau asa si asa !
Un alt principiu expus de autor a fost executarea miscarilor propriuzise. Elevii sai au executat mult mai bine loviturile dupa ce le-au vizualizat executate de antrenor, decat explicate de antrenor. Care va sa zica,mai bine urmam o schema vizuala, decat un sir de cuvinte.
De acest aspect nu eram chiar strain, el mai fiind tratat in diverse carti de specialitate. Ar trebui ca inaintea loviturii sa iti treci prin fata ochilor ca un preview video imaginar cu lovitura pe care vrei sa o dai. Daca poti sa vezi acest filmulet inseamna ca si creierul tau accepta ca o poti executa.
M-am dus la concurs hotarat sa joc mental foarte bine, nu stiam daca fizic o sa fiu bine dupa spritzu de sambata. Mai este un principiu pe care mizez, si anume atunci cand lovesti sa joci o singura bila, sa nu te gandesti la toata masa sau ce vei face mai incolo. Asta iti salveaza din energie. Desi vechile obiceiuri impamantenite mor greu .....
Primul meci a fost cu Gili, care atunci cand ma apucam eu serios era vicecampion national.... Am jucat pe atunci de cateva ori in etapele de calificare pe atunci si diferenta era prea mare de valoare. E acu m-am mai apropiat ceva de valoarea lui. Pana la urma am castigat 5-4, cred ca jocul m-a recompensat pentru ca am stat foarte concentrat, si n-am cedat nici un moment. Cu Duta ce sa zic, nu mai stiu decat ca a inceput mai bine, dar eu am terminat invingator. Apoi a urmat meciul cu Velicu, care tocmai il trimisese pe Finu pe spate. Omu a inceput bine si avea 2-0 dupa ce jucase impecabil si cu o incredere mare. Problema lui este ca nu poate sustine acelasi ritm tot timpul si nu isi ingaduie sa fie relaxat. Dupa prima greseala au inceput sa ii se inmoaie picioarele, si eu am fost calm si neimpresionat de startul lui asa ca meciul s-a intors si am castigat
cu 7-3. Au fost cateva meciuri unde am dat safe cand a trebuit si am luat punctele la siguranta.
Eheii, meciul cu Grig am jucat dupa o pauza de vreo 2 ore. Am venit montat si concentrat , iar meciul s-a jucat strans, chiar cred ca m-a condus prima parte. Am observat ca daca stai calm in meci si nu te gandesti la ce a fost, sau ai ratat ci doar la ce o sa faci cand intri la masa, ai mari sanse sa te impui pe final. Nefiind nivel de campionat mondial, aici mai toti jucatorii o lasa putin mai moale spre sfarsit. Si daca stii sa profiti, e bine. Asa ca am castigat 7-5.
Apoi am sperat sa castige Duta, ca aveam ascendent moral la el, se pare ca l-am cam capacit ultimele dati, asa cum el i-o da lu Finu si Ionescu mie. Din pacate el nu a reusit nici macar sa il oboseasca pe Grig, mai rau e ca l-a bagat in mana.
In finala totul a inceput cu primul meci, cand am ajuns la ultima bila si neagra. Am dat fara sa ma uit si m-am lasat pe neagra desi nu mergea la buzunarul ala. A naibii fatalitate ! Repede de tot s-a facut 4-0 pentru el. De aici m-am apucat si eu sa joc cate ceva, el a scazut putin nivelul si am facut 4-3. Cred ca ar fi trebuit sa imi iau un timeout aici, eram cam obosit, si cred ca putina apa pe fata nu strica. Nici spargerea n-a mers stralucit, n-am facut nici un break. De aici am avut sansa sa termin mese, dar didntr-o data ma uitam la bile si nu mai imi spuneau nimic, si normal ca am incurcat borcanele pe acolo. La ultimul joc am spart bine pentru el, si a facut o masa usoara.
Am ramas cu impresia unui concurs bun, desi am sentimentul ca puteam sa castig.

2 comentarii:

  1. ...carele va sa zica asta este poveste locului 2. Cand am sa citesc si povestea locului 1 ( adica... sa nu fiu gresit inteles... cand TU vei castiga turneul ) am sa iti dau eu niste sfaturi sa ma pomenesti! :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. astept .... vine timisoara nu poti sa mi le dai inainte ?

    RăspundețiȘtergere