joi, 19 februarie 2009

Tacul, parti componente - buttul,constructii inovatoare

Am fost intrebat si m-am intrebat de multe ori de ce nu se face pur si simplu buttul dintr-o bucata de nu stiu ce lemn, ii pui ata, piele sau il lasi asa , de ce constructia din 3 bucati clasica. Am gasit raspunsul prin america (apropo forumul de pe az billiards este foarte bun daca vreti sa cautati lucruri depre biliard, intrati si dati un search pe topicul care va intereseaza), sunt mai mari sansele sa lucreze in timp si sa se strambe, plus ca e mai greu de gasit o bucata asa lunga care sa fie buna calitativ.

Prima constructie inovativa a fost scoasa pe piata de Predator in anul 2000, si anume seria P2. Buttul este construit din 10 bucati dispuse pe lungime si lipite intre ele, in ideea de a da o lovitura solida si de a transmite vibratia neintrerupt de la filet pana la partea din spate a tacului.

Urmatoarea serie inovativa a fost scoasa de Predator in 2006, 5k si care dispunea de noua tehnologie C4, in principiu este vorba de un miez continuu pe toata lungimea buttului format din 4 bucati de artar, imbracat la exterior de artar sau alte esente in diferite designuri.
Acelasi principiu l-am regasit si la firme ca Schon sau Mezz, seria Exceed, care folosesc de asemenea un miez continuu de la filet la capatul buttului,nu sunt sigur despre materialele folosite de ei. Cam pe acest principiu merg si eu pt. noul meu tac care este in lucru, cu un miez din purpleheart.

Ultima gaselnita a celor de la Predator este noua serie de P3, formata din 30 de bucati, 3 straturi, un miez din artar, imbracat de ash ( esenta din care se fac tacuri de snooker) , imbracat de artar fiecare strat din 10 bucati !!! Ei se jura ca este cel mai consistent tac facut pana azi, cu siguranta este cel care inglobeaza cea mai multa tehnologie. Avem 2 tacuri de acest gen in tara, am dat si eu cu unul dar nu prea mult n-am putut sa imi fac o idee, dar cu siguranta este diferit. Astept cu infrigurare seria P4, 5 ....... oare ce o sa mai scoata astia ?

Dintre toate mi mi-a placut cel mai mult P2 leopard, un tac foarte solid si putin mai subtire decat majoritatea tacurilor.
Ei ce sa alegi dintre toate astea, sau sa alegi un tac clasic ? Raspunsul sta la fiecare dintre noi, am ajuns la concluzia ca nu exista cel mai bun tac pentru toti.
Ce bine ar fi daca am avea o expozitie ca la americani, sa te duci si sa incerci acolo toate tacurile, iti alegi si gata. Ca eu m-am saturat de cat am schimbat tacurile tot asteptand pe ala care sa mi se para The One.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu